Două ziare germane, Suddeutsche Zeitung și Der Spiegel, au aruncat în aer campania europarlamentară prin expunerea unei afaceri de trădare de stat intervenită în Austria. Afacerea expunerii întâlnirii de acum doi ani a liderului Partidului Libertății de extremă dreaptă, Heinz Christian Strache, cu fata unui oligarh rus și promisiunile sale de avantajare a Rusiei au fost expuse public, iar urmarea a fost demisia din poziția de vicecancelar, căderea guvernului și anunțarea alegerilor anticipate.

Cancelarului conservator Sebastian Kurz nu a putut trece peste finanțările ilegale și corupția de stat a aliatului său și a lansat cel mai puternic semnal împotriva extremei drepte înaintea alegerilor euro-parlamentare: nu poți face alianță cu extremiștii, populiștii, euroscepticii și partidele anti-sistem, mai ales cele finanțate direct de către Rusia. Afacerea rămâne încă tenebroasă la nivelul detaliilor sale, și e clar că nu presa a fost la originea loviturii. Cineva înregistrase discuția anterior, iar înregistrarea a fost lansată în spațiul public la momentul oportun. Mai trebuie spus că Sebastian Kurz a dorit întotdeauna să transmită europenilor că-și asumă responsabilitatea și că Partidul Libertății nu mai e același de pe timpul lui Jorg Heider, iar Austria nu trebuie să mai treacă prin ostracizarea de atunci. Singura realizare a fost reducerea ilegală a ajutoarelor sociale în Austria la nivelul statului de origine, o altă aberație pentru care Austria nu a ajuns încă la Curtea Europeană de Justiție.

mai mult la :   deschide.md

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here